תלושי השכר ברשויות המקומיות מורכבים מרכיבים רבים המושפעים אחד מהשני ,הכרת התלוש ומרכיביו מסובכת ולפעמים בלתי אפשרית לעין בלתי מקצועית.
מחלקות השכר במגזר הציבורי כמו גם במגזר הפרטי מהוות מחלקת שירות לקוחות עבור עובדיי הרשות. במגזר הציבורי רוב העובדים מרוויחים שכר נמוך באופן יחסי לשוק הפרטי. הגדרה זו כשלעצמה דורשת עבודה עם נהלים, ידע רב וסבלנות רבה .
לרוב, מורכבת מחלקת השכר ממספר עובדים ובראשם מנהל/ת מחלקה, העובדים הוותיקים אשר רובם המכריע גדלו ברשות ומכירים את ההיסטוריה יתמקצעו עם השנים בחוקת העבודה ובאוגדן תנאי השירות, עובדים אלו הינם בעלי הידע , התורה שבע"פ, בעבר לא היה נהוג לתעד וזה אחד הדברים שבעוכרינו היום. מכאן שיציאה של עובד ותיק מהמחלקה מהווה לא פעם טלטלה.
חשבי שכר לא חסרים בשוק , מה שכן חסר אלו חשבי שכר שמכירים את האוגדן ואת העבודה עם הסכמים קיבוציים, בשוק הפרטי אין קורס שמלמד חשבות שכר יחד עם הסכמים קיבוציים והכשרות של עובד כזה, כאשר אין תיעוד מקומי לוקחת זמן רב .
כאן אנחנו נכנסים לתמונה, ניפגש, נלמד את הרשות שלכם תוך צפייה והסתכלות על עבודת המחלקה, ממשקיה, נוהל קבלת קהל ועוד. בשלב השני נבנה ונכתוב נוהלי עבודה מסודרים המותאמים לרשות ונדאג להטמעתם.
התהליך אינו פשוט ואורך זמן , אך בעזרת רתימה של חשבי השכר, מחלקת משאבי אנוש וכל שאר מנהלי האגפים נביא את מחלקת השכר למחלקת שירות לקוחות הטובה והמקצועית ביותר.
לרגע לא נשכח את העובדים , לקוחותינו הנאמנים , עבורם נבנה מצגת אשר מסבירה את תלוש השכר, נקיים פגישות הסבר לתלושי השכר וכמובן בדיקה של תקינותם בהתאם לצורך.
התוצאה הסופית תהיה מדהימה, נהלים יוצרים סדר, עובדים שמבינים את התלוש פונים פחות למחלקת שכר ולמש"א והמחלקות פנויות לעבודה שקטה והתמקצעות רבה יותר.